Kelly Oram : Cinder és Ella

15:16

Nagyon régen olvastam már könyvet, és nem is terveztem, hogy a vizsgáim vége előtt belekezdek egybe. Spontán ötlet volt, hogy tegnap este nekikezdtem a Cinder és Ellának. Egyetlen és hatalmas problémám, azonban hogy nem is sikerült letennem, ami egyet jelent, hogy csak 3 órát aludtam, de ki merem jelenteni, hogy megérte.

Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie.Mesés… 

Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képest a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?



Idézetek:
„Az igazi hősöknek próbákat kell kiállniuk – a tapasztalat erősebb egyéniséggé formálja őket, ettől válnak sebezhetővé és szerethetővé. Szóval, van ennek az elképzelésnek értelme, de mégis szívás, főleg, ha te vagy az a bizonyos hősnő.”

„Az életem soha nem hasonlított tündérmesére.. Nem vált valóra három kívánságom, igaz, rettenetes tragédiák sem értek.”

„Cinder458: Mindig meghallgatlak. Csak nem mindig értek egyet veled. Mondhatni, soha. 
EllaAzIgaziHős: Ez azért van, mert ostoba és sekélyes vagy, ifjú druida herceg. 
Cinder458: Kihagytad a jóképűt. 
EllaAzIgaziHős: És a beképzeltet. 
Cinder458: Jaj, hogy mennyire hiányzott, hogy valaki állandóan nyesegesse az egómat! 
EllaAzIgaziHős: Ilyen túlburjánzás mellett a feladat majdnem lehetetlen, de minden tőlem telhetőt megteszek.”

„Kinyitottam a könyvet, az arcomhoz emeltem, beszippantottam az illatát, és az se érdekelt, ha emiatt a többiek bolondnak néznek. Mindig is imádtam a könyvek illatát.”

„A tündérmesékkel az a gond, hogy rendszerint valamilyen rettenetes nagy bajjal kezdődnek.”


Eddig bármelyik LOL-könyvet is olvastam, nem kellett csalódnom. Tökéletes kikapcsolódást nyújtottak és élveztem minden egyes sorukat. A kedvenceim mindenképp a Kivédhetetlen szerelem és a Szívzűrterápia strébereknek. Mostantól viszont ide sorolom Cinder és Ellá is.

Nem tudom, de lehet, hogy velem volt a probléma, de én sírtam az első fejezet után, sírtam a tizedik, és igen végig bőgtem a könyvet, ha éppen nem Cinder és Ella civakodásán mosolyogtam magamban. Igen, ez a könyv kicsit több, mint az eddigi LOL-könyvek. Az alap történet hasonlít a jól ismert Hamupipőke történetre, de mai és nem arról szól, hogy csak a tökéletesség lehet szép és gyönyörű.

Cinder karakterét egyenesen imádtam. Egy egoista, de mégis imádnivaló férfit kapunk. A közte és Ella közötti szóváltások pedig bárkinek mosolyt csalnak az arcára. Benne van egy fanyar humor és egy csipet irónia is. A karaktert tökéletesen alkotta meg az írónő. Nem tudtam, miért kellett Ellának mindezt elszenvednie, nem értettem, hogy az írónő, miért pont ezt a sorost szánta neki, mégis köszönöm, hogy nem egy újabb tökéletes női szereplőt alkotott. Ugyanis Ella balesete után teljesen megváltozott. Minden tiszteletem, hogy talpra tudott állni, annak ellenére is, hogy többször kirántották a lába alól a talajt. Egy különleges, küzdelmekkel teli történetet kap az olvasó, ahol felszínre kerülnek a múlt sebei is és a jelen nyomasztó és kegyetlen világa. Többek között szó esik egy nem ideális apa-lánya viszonyról, a megalázásról és a kiközösítésről, de élet és halál motívumai is megjelenik. Ez a könyv ugyanis több, mint egy szórakoztató szerelmi történet.

Őszintén, nem egyszerű összeszednem a gondolataimat, mert valahogy nem tudom igazán szavakkal leírni, az élményt, amit nyújtott ez a könyv. Különleges, szívbemarkoló és tanulságos. Szól egy olyan kapcsolatról, ahol a felek soha nem látták egymást. Az érzelmeik ennek ellenére is erősek, hiszen ismerik egymás belső értékeit, amely sokkal fontosabb bárminél. Emellett az elfogadás és a megbocsátás is hangsúlyos szerepet kap, tudni kell ugyanis megbocsátani és elfogadni, hogy az élet néha nem úgy alakul, ahogyan azt mi megterveztük.

Vágysz egy olyan történetre, amely többet mond, mint ahogyan gondolod. Szeretnél komolyabb dolgokról olvasni, néha elérzékenyülni, nevetni és szerelembe esni. Válaszd a Cinder és Ellát.

Értékelésem: 


You Might Also Like

0 megjegyzés