Julia Lewis Thomson: Többek által

13:54

Már régóta nálam van ez a könyv, mert szerettem volna elolvasni, hiszen annyi sok jót írtak róla, mégis úgy éreztem nem akarunk egy hullámhosszra jutni a történettel.

Te ​megérdemelnéd a második esélyt?
Anna mély érzésű lány, aki szeretetre vágyik. Igazán megérdemelné, hogy boldog legyen. A Defektesek dobosa, András megadja neki mindazt, amire szüksége van: szerelmet, nyugalmat és boldogságot. De vajon mindez az övé lehet anélkül, hogy megjárná a poklot? Annának nem adatik meg a könnyebbik út
Az élet tragédiák sorozata. Anna, amikor már mindent elveszített, ráébred, hogy választania kell: hagyja, hogy végleg maga alá temesse az önsajnálat, vagy belekapaszkodik egy halvány napsugárba, és elhiszi, hogy az rá ragyog.
Vajon Anna képes szembe nézni saját félelmeivel, és megleli azt, amiért érdemes küzdenie? Lesz-e elég bátorsága újra szeretni és az új szerelemért áldozatokat hozni? Tud-e küzdeni egy olyan férfi szerelméért, akivel a kapcsolatát mindenki helyteleníti? Vagy engedi, hogy mások irányítsák, azt remélve, hogy így nem érheti több fájdalom?
Julia Lewis Thomson valódi mélységekbe és magasságokba röpíti olvasóját. A szerző hisz abban, hogy kockázatokat kell vállalnunk ahhoz, hogy megtalálhassuk a boldogságot, amihez olykor fel kell égetnünk a hidakat magunk mögött, illetve meg kell bocsátanunk magunknak és a szeretteinknek
Idézetek:
„Tisztában vagyok vele, hogy bármelyik pillanatban elveszíthetem őket, ahogy arra is van esély, hogy ők veszítenek el engem, de az életet így kell elfogadni, mert egy szerencsejáték, tele kockázattal.”
„Többek által válunk azzá, akik jelenleg vagyunk. Első lélegzetvételünktől kezdve befolyásolnak minket az események, az élmények, de főképp az emberek, különösképpen a családunk. Tapasztalatok nélkül születünk a Földre, így csak a szüleinktől tanulhatunk a szeretetről, az érzelmekről, a bizalomról és a reményről. Emiatt az ember életében nagyon fontos a család.
„De az életet csak úgy lehet megélni, ha kockáztatsz, ha mersz szeretni: csak így lehetsz boldog, és végül boldogtalan.”
Megint a többieknek akarsz megfelelni, ezért aztán esélyt sem adsz neki.
„Néztem, ahogy mellettem alszik. Az egyik karjával szorosan átölelt – olyan volt, mint egy angyal, aki az én bűnös lelkemet jött megváltani. Úgy éreztem, senki sem fog úgy szeretni, mint ő, és én sem fogok senkit ennyire szeretni.”
 
Őszintén bevallom egyszer félbehagytam a könyvet, mert valahogy a történet első része nem fogott meg, de mivel annyi jót hallottam róla, tudtam, hogy még fog meglepetést tartogatni ez a regény. Valóban az elején Anna karaktere nem győzött meg, számomra túl sok volt a hirtelen és indokolatlan kirohanás, veszekedés és kiabálás. Nem voltak elég mélyen kidolgozva Anna érzései, hogy teljes mértékben megértsem a tetteit, gondolatait és viselkedését. Azonban ahogy haladtunk előre, úgy vonzott magához a történet és nem is gondoltam volna, hogy ennyi meglepetést fog számomra tartogatni.

Én sokkal jobban szeretem az olyan történeteket, ahol hosszasan le van írva, mi sújtja a szereplőket, milyen fájdalmakat és sérüléseket hordoznak. Anna esetében, azonban sokáig csak találgathatunk, ugyanúgy, mint számára, számunkra is vannak homályos részek, melytől néha úgy éreztem, hogy megőrülök. Igazából csak a történet legvégén jöttem rá, hogy ez éppen ahhoz kellett, hogy átéljük Anna érzéseit. Anna karaktere meglehetősen összetett, számos tragédia éri az élet során, melynek hatására le akar mondani az életről, de mindig áll mellette valaki, aki nem engedi, hogy elsüllyedjen a fájdalmak súlyai alatt. Néha azonban önző és csak önmaga fájdalmával van elfoglalva és nem veszi észre mennyi szeretet veszi körül. Mint már az említettem a történet befejezését követően nyert értelmet sok dolog számomra. Egyrészt, hogy Anna milyen erős is, hogy ennyi minden túlél, hogy az egykori kirohanásaival csak a frusztráltságát fejezte ki, másrészt hogy számára a szerelem a kulcs a jövőhöz.

A könyvnek számos mondanivalója van, egyrészt, hogy soha ne adjuk fel, mindig van remény. Ne akarjunk másoknak megfelelni, a saját elvárásaink szerint éljünk és ne gondoljunk arra mindig, hogy mit is gondolnak mások. A szerelem pedig még mindig egy gyógyító erővel bír, és merjünk ezért mindent megtenni.

Összességében egy igen mély és fontos érzelmekére épülő történetet alkotott az írónő. A könyv eleje számomra túlságosan is gyorsan pörgött, de a végére egy kerek egészet kapunk, ahol minden egykori reakció és tett értelmet nyer. Egy egyszerre fájdalmas, megható, de közben vicces és romantikus történetet kapunk, melyben ott van az érzelmi hullámvasút és a boldog befejezés.

Értékelésem:

You Might Also Like

0 megjegyzés