Mark Lawrence : A Széthullott Birodalom - Tövisek hercege #1

17:56

Hosszú idő óta elolvasásra várt ez a könyv. A Fumax Kiadó jóvoltából kaptam ezt a dark fantasy könyvet. Tudtam, hogy ez nem az a könyv, amit leggyakrabban olvasok, de szeretek új műfajokat megismerni. Elismerem, nem lett szerelem a kapcsolatunkból, de időnként megéri új dolgokba elmerülni. Így voltam a Tövisek Hercegével is.

Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalak száma: 335
Kiadás éve: 2014

Óvakodj a Tövisek Hercegétől…
Kilencévesen végignézte, ahogy anyját és öccsét meggyilkolják. Tizenhárom évesen már egy vérszomjas rablóbanda vezére.
Tizenöt évesen király akar lenni…
Elérkezett az idő, hogy Honorous Jorg Ancrath herceg visszatérjen a várba, amelynek egykor hátat fordított, és elvegye, ami jog szerint őt illeti. Mióta egy tüskebokor tövisein vergődve végig kellett néznie, ahogy Renar gróf emberei lemészárolják anyját és kistestvérét, Jorgot pusztán a harag vezérli. Élet és halál számára csak játszma – és nincs vesztenivalója.
Ám atyja várában ármány leselkedik rá. Ármány és fekete mágia. Bármennyire megingathatatlan is az akaratereje, legyőzheti-e egyetlen fiatalember az elképzelhetetlen hatalommal bíró ellenséget?

Idézetek:
„Ha bizonytalan vagy, vezessen a gyűlölet.
„Az út végtelen, de mi nem: elhasználódunk, megtörünk. A kor mindenkit másképpen változtat meg. Egyeseket megkeményít, eszesebbé tesz, egy bizonyos pontig.”
A bosszúra gondoltam. Arra, hogy úgysem adhatja vissza azt, amit elvettek tőlem. Arra, hogy mindez nem érdekel. Ha sokáig kapaszkodunk valamibe, egy titokba, egy vágyba, netán egy hazugságba, a végén az fog alakítani minket.
„Ellenségeink határoznak meg bennünket – őket viszont mi magunk választhatjuk meg. Tedd ellenségeddé a gyűlöletet, Jorg. Tedd meg ezt, és nagy ember lehetsz, sőt ami fontosabb, talán boldog is.
„Egy bonyolult játszmában durva fenyegetőzéshez folyamodni maga a kudarc, de néha muszáj elveszítenünk egy csatát, hogy megnyerjük a háborút.


Őszintén bevallom, nagyon nehezen indult az olvasás, nem igazán haladtam vele, többször hagytam félbe, számolgattam hol a vége. Azonban már olyan sokat hallottam a könyvről, és arról hogy nem szabad feladni a legelején, ha nem tetszik, mert fog még meglepetéseket tartogatni. Azok, akik szeretik ezt a műfajt, azoknak valószínűleg nem lesznek ilyen problémái, de én ennek ellenére is, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy ismerkedjen meg ezzel a sorozattal.

Először is, ami megrémített a legelején ebben a könyvben, hogy nagyon hamar elvesztem a sok név és karakter között, hiszen szinte belecsöppentem a közepébe az eseményeknek, sok háttér információ csak jóval később derült ki, volt olyan, amelyre csak az utolsó oldalakon derült fény. Így emiatt a káosz miatt nehezen tudtam követni a cselekményt, de szerencsére hamar belerázódtam. Számomra könyv igazán a közepe fele indult be. Valahogy az ezt követő események voltak, amelyek igazán megfogtak és arra ösztönöztek, hogy olvassam még tovább és tovább.

Egy biztos, hogy a könyv főszereplője egy nem mindennapi karakter. Igazából megrendített és elgondolkodtatott az ő személyisége. Nem várjon senki egy hőst, aki tisztességes módon harcol. Mindössze egy tizenöt éves „férfi”, de talán a fiú kifejezés jobban illik rá, harcol, mégpedig egyetlen cél vezérli, a bosszú. Megdöbbentő, hogy ennyire fiatalon, mennyi keserűséget hordozz magában, amely semmi áron nem múlik, míg meg nem bosszulja édesanyja és kisöccse halálát. Jorg mondhatnánk, hogy nem egy szerethető karakter, mert szarkasztikus, beképzelt és olykor még öntelt is. Mégis valahogy közel kerül az olvasóhoz és megszeretteti magát. Egy különleges karakter, aki soha nem adja fel és eléri, amit szeretne.

Az öldöklés, véres jelenetek engem nem zavartak, pont ez a sötét világ illet a karakterekhez és a cselekményhez. Tetszett, hogy egy különleges felépített világot kapunk, amely ugye a fantasy könyvek sajátossága. A másik dolog, ami megfogott maga az írásmód. Az első könyvem Mark Lawrencetől, de megbizonyosodtam, hogy egy fantasztikus író és a magyar nyelvre történő fordítás is nagyszerűre sikeredet. Sok olyan részt találtam a könyvben, amely elnyerte a tetszésem.

Én várom a folytatást, kíváncsi vagyok Jorg hogyan fogja elérni, hogy húszévesen már ne csak király, de Császár legyen, úgy hiszem a következő rész is fog érdekességeket tartogatni a számomra. Ajánlom kifejezetten azoknak, akik szeretik a fantasy műfaját, de igazából mindenkinek ajánlanám. Néha újdonságokat is ki kell próbálni, és ez a könyv erre a célra tökéletes választás.

Értékelésem:



You Might Also Like

0 megjegyzés