Becca Prior: A tanítvány

11:50

Ez a könyv más, de mégsem! Az írónő első könyve meglehetősen figyelemfelkeltő, érdekes és olykor meghökkentő is. Nagyon kíváncsian vártam, de kicsit féltem is tőle, hiszen az első LMBTQ könyvem, de egy biztos nem az utolsó. Ugyanis biztos, hogy a folytatást is szeretném elolvasni.
A fikciós történet egy kiemelkedően tehetséges, fiatal egyetemi professzor és azonos nemű tanítványa között kibontakozó, perzselő szenvedélyről szól, sajátos formában. A vonzalom, az önmarcangolás, a beismerés és a beteljesülés fázisait mindkét főszereplő szemszögéből láthatja az olvasó, betekintést nyerve abba, mi játszódik le egy fiatal fiú lelkében, aki ráébred, hiába futott eddig a lányok után, most mégis egy férfi iránt táplál eddig soha nem tapasztalt, olthatatlan vágyat.
A tanítvány tabukat döntöget, kendőzetlenül tárja az olvasó elé a szexuális beteljesülés legintimebb részleteit is, de bebizonyítja, a szerelem azonos neműek között is lehet ugyanolyan elsöprő, mint férfi és nő között. A szerző az elsőkönyves Becca Prior, aki nem megbotránkoztatni, hanem szórakoztatni szeretné olvasóit, és elvinni egy olyan világba, amely ugyan rengeteg embert érdekel, mégis nagyon ritkán merünk beszélni, sőt olvasni is róla.
Idézetek:
„Azt hiszem, a női agyat kellene kutatnom, hogy miért mindig az a pasi kell nekik, akit nem tudnak megszerezni.
„Ha fáj, hadd fájjon, ha jó, akkor élvezd ki minden cseppjét!
Lehet valaki egyszerre két emberbe szerelmes? Mert én Lewis után, határozottan belezúgtam a nagymamájába is.”
Senkivel sem érezném magam olyan biztonságban, mint Harryvel. Bármikor rábíznám az életem.
„Ezek szerint vannak a heteroszexuálisok, a homoszexuálisok, és vagyok én, aki csak „louszexuális”.
„Még fel sem fogtam, milyen nehéz évek elé nézek, csak örültem, hogy kiderült, nem selejt vagyok, csak kicsit másképpen működöm, mint a többiek.

                       ˜  ̊  ˜
Amikor ajánlották nekem a könyvet, az első, amire felhívták a figyelmemet, hogy ez nem egy megszokott regény lesz. Ugyanis az írónő egy olyan témát boncolgat, amely kellő képen megosztja a társadalmat. Való igaz, ehhez a könyvhöz egy nyitott és pozitív gondolkodású olvasóra van szükség. Ugyanis aki nem képes elfogadni a másságot, annak ez a könyv akár megbotránkoztatható is lehet. De nem az. Ez a könyv ugyanis fantasztikusan mutatja be két személy egymás iránti szerelmét, szenvedélyét,harcát a világgal szembe.

A karakterek ugyanolyan emberek, mint bárki más. Csak van egy titkuk a világ előtt, mégpedig, hogy a saját nemükhöz vonzódnak. Ebben a szemléletben, Harry karaktere nekem kicsit bonyolult volt. Ugyanis egy nőfalú 17 éves srácot ismerünk meg. Éli a szívtipró életét, mégis jön egy FÉRFI és a megszokott élet egy pillanat alatt borul fel. Sokáig nem értettem ezt a pálfordulást. Mindez egyáltalán lehetséges? Be kell látnom, hogy igen. Furcsa, de ezek a személyek többsége, sokszor évekig ringatja magát hazugságba, csak azért mert fél a kitaszítástól. Harry esetében, pedig egy vonzó srác jelentette a kulcsot a beismeréshez.

Dr. Tomlinson egy fiatal, okos fiatal férfi, ő már évek óta tisztában van azzal, hogy a nők nem hozzák lázban, de ő sem hitte, hogy az egyik tanítványa lesz az, aki meghódítja és a szívét is elrabolja. Lewis azonban szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy nem maradhat örökre Harryvel, hiszen a munkája visszaszólítja őt. Mennyire lesznek erősek? Képesek harcolnia a szerelmükért, mennyi hazugságot kell kitalálniuk, hogy ne bukjanak le?

A történet különlegessége, hogy két szemszögből íródott. Így mindkét karakter gondolatait végig követhetjük. Ezzel az írónő bebocsátást nyújt mindkettőjük lelki világába, figyelemmel követhetjük őrlődéseiket, álmaikat, vágyaikat. Azonban a könyv vége felé, egyre jobban éreztem, hogy nekem kicsit sok, hogy újra és újra ugyanazokat az eseményeket olvasom, ugyanazok a mondatok hangzanak el. Szerintem ezen lehetne változtatni, akár azzal, hogy a másik szemszögéből csak az érzelmek kerülnek bemutatásra.

A könyv másik érdekessége, a nyílt erotikus tartalom. Nem okozott meglepést, hiszen felhívják rá az olvasó figyelmét, sőt, akár ezek a részek kihagyásával is élvezhető a könyv. Mégis ezeknek a részeknek is nagy szerepük van, hiszen a karakterek szexuális vágyai is fontos szerepet játszanak. A feszültség, amely Harryben és Lewisban feltámad, sokkal többet mond néhány szónál. Néha csodálkoztam, hogy nem vették észre a környezetükben lévő szereplők a közöttük vibráló vágyat.


Ajánlom a könyvet mindenkinek, aki szeretné megismerni azokat az embereket, akik egy kicsit mások. Sokat tanulhatunk az ő életükből, talán megértjük, hogy a másságukat, talán lesz, aki ezáltal el is fogadja. Újra láthatjuk, hogy a szerelem milyen erős kötelék, legyen az akár férfi - férfi között. Azt tanácsolom, járj nyitottan, ne ítélkezz! Minden ember más, mindenkinek vannak különlegességei. De ugyanúgy emberek, mint te!

Értékelésem: 


You Might Also Like

0 megjegyzés