Sarah MacLean : Love by Numbers – A csábítás kilenc szabálya #1

15:03

Néhányan már biztos tudják, hogy imádom a történelmi romantikus könyveket. Ennek az oka elég régre vezethető vissza, de egyvalamit biztosan állíthatok ezek a típusú könyvek már az első pillanattól kezdve magával ragadnak és repítenek vissza a múltba.

Egy igazi lady nem szivarozik, a lovat nem férfimódra üli meg, nem foglalkozik vívással és nem is párbajozik. Ezenkívül nem lő pisztollyal és nem kártyázik férfiklubban.
Lady Calpurnia Hartwell mindig betartotta ezeket a szabályokat, de végül is mi értelme volt ennek? Még mindig nincs férjnél és enyhén szólva elégedetlen a helyzetével. De most megfogadta, hogy megszeg minden szabályt és végre élvezni fogja az életet!
De ahhoz például, hogy végigtáncoljon egy bált vagy szenvedélyesen csókolózzon, kell egy megfelelő partner is. Egy olyan férfi, aki mindent tud a szabályszegésről. Például az elbűvölően vonzó Gabriel St. John, Ralston márki, akinek épp olyan rossz a híre, mint amilyen bűnös a mosolya.
Ha Lady Calpurnia nem vigyáz, akkor éppen a legfontosabb szabályt fogja megszegni: akik az élvezeteket keresik, azoknak soha nem szabad reménytelen szerelemre lobbanniuk.


Idézetek:

„– Nem viszlek oda. Itthon maradsz, és megvárod, hogy mi történik, ahogy egy nőnek illik. 

– Ezt felejtsd el! Már rég kinőttem abból a korból, hogy neked engedelmeskedjek. 

– Miért, valaha is engedelmeskedtél?”

„Elmehetne aludni, sírhatna a párnájába, sherrybe ölhetné a bánatát, és élete hátralévő részében bánkódhatna amiatt, hogy nem tette meg, amit megtehetett volna, és ami még szörnyűbb, hogy a környezetében élők tétlennek tartják. Vagy pedig megváltozik. Megcsinálhatná, ami a listáján szerepel.


„A gazdag, nőtlen márkikat mindig tárt karokkal várják a napos oldalon.”

„– Igen. 28 évet azzal töltöttem, hogy azt tettem, amit mások elvártak, olyan voltam, amilyennek mások elvártak. És ez szörnyű, amikor nem önmaga az ember, hanem egy mások által kialakított képnek felel meg.”

„A szerelem, csak egy kifogás, hogy úgy cselekedjünk, hogy közben nem számolunk a következményekkel. Én mindig azt láttam, hogy a szerelem a fájdalom és a szenvedés előhírnöke. És mint fogalom is több kárt okoz, mint hasznot.”


                      ˜  ̊  ˜
Még tavaly került a kezembe Sarah Maclean könyve, egyből nagy kedvencem lett, de idővel rá kellett döbbennem, hogy egyre homályosabban emlékszem a részletekre. Így amikor a télen megjelent a második rész is, beszereztem mindkét kötetet. Most pedig elértem oda, hogy újra felelevenítsem a történteket.Valahogy ezzel a könyvel kapcsolatban már a legelején éreztem, hogy egymásnak vagyunk teremtve. Imádtam már az első mondattól kezdve és ez egészen az utolsó sorig kitartott. Egy igazán pörgős eseményekre épülő történetet kap az olvasó, amely bővelkedik humorban, izgalmakban és szenvedélyben is.

Hagyj, mutassam be akkor a főszereplőnket Lady Calpurina Hartwellt. Callie mindeddig igazi hölgyként viselkedett, soha nem szegett meg egyetlen szabályt sem, mindig jól nevelten viselte az őt ért sértéseket is. Jól tudta, túl jelentéktelen ahhoz, hogy kiemelkedjen, és olyan hölgy legyen, akiért bolondulnak a férfiak. Callienek nagyon sok bántással kellett szembenéznie, de mindig megpróbálta őket elnyomni magában, egészen egy pontig. Egyik este ugyanis rádöbben, hogy nem akarja többé életét ilyen tétlenül élni. Megalkotja a megbotránkoztató listáját, amellyel kalandok sora veszi kezdetét.
A történetből természetesen nem hiányozhat egy vonzó férfi sem. Történetesen Gabriel St. John Ralston márkija, aki már az első pillanatban leveszi a lábáról a fiatal hölgyet, de az egész így túl szép is lenne. Ralston a múltja miatt nem hisz a szerelemben és semmiképp nem tervez feleségül venni egy hölgyet. A rosszhírű nőcsábász, azonban akaratlanul is részesévé válik Callie eszement tervének. így nem tehet mást, mint segítségül siet, hogy megóvja őt a botránytól, de milyen áron?

Íme a lista, amelyet egyetlen jól nevelt hölgynek sem lenne szabad megvalósítania.
Ebben az esetben Callioről beszélünk, aki beletörődött, hogy vénlány marad, de elhatározta, hogy tesz azért, hogy az élete így is emlékezetes maradjon. A felsorolt pontok nagyon sok bonyodalmat fognak okozni, mégis van három olyan, amely azt hiszem minden nő kívánsága is lehetne.
Imádtam a könyvben, hogy egy nem mindennapi történetet kapunk, nagyon sok hasonló témájú könyvet olvastam már, de azzal, hogy az írónő ennek a listának a megvalósítására építette a cselekményt teljesen egyedivé varázsolta a történetet. Továbbá, hogy Callie karaktere, olyannyira mindennapi, kicsit tökéletlen, mint bármelyik másik nő, válik az egész történet életszerűvé. Nem esett nehezemre beleélni magam a Londoni bálok forgatagába, a füstös kocsmába whiskyt iszogatni, és olykor  megszegni az etikett szabályát.

Itt egy végtelenül olvasmányos könyv, amit garantálok, hogy nem tudsz lerakni a kezedből. A főszereplők mellett, kapsz jó pár olyan mellékszereplőt is, akinek szintén alig várod majd a történetét. Szeretnél választ kapni, hogy mit tehetsz az éltben, ha nincs mit vesztened? Milyen felállítani egy listát és milyen érzés megvalósítani a féltet vágyakat? S legfőképp kíváncsi vagy, milyen egy tökéletes romantikus történet? Itt a megoldás, ez a könyv ebben nyújt segítséget  mindenkinek.

Értékelésem:

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Én is imádtam minden sorát!! tegnap előtt fejeztem be! Ezt most csak kölcsön kaptam, de nekem is kell egy saját példány!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett. Szerintem ez a könyv magasan kiemelkedik a társai közül :) Én is így voltam a saját példánnyal :) Tudtam, hogy a polcomon kell tudnom ezt a könyvet!

      Törlés