Kiera Cass- The Selection- Párválasztó sorozat

23:10

Még a télen bukkantam rá az első két kötetre, az első szótól az utolsóig imádtam, az egész történetet. Most júniusban viszont az utolsó rész megjelenésével, tudtam, hogy meg kell szereznem a teljes sorozatot, így végre a saját könyves polcomon van ez a gyönyörű borítójú és fantasztikus történettel rendelkező sorozat.


A Párválasztó
Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz küzdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna

Az Elit
A PALOTÁBA 35 LÁNY ÉRKEZETT. CSAK HATAN MARADTAK. A Párválasztót 35 lány kezdte meg. Mostanra azonban már csak az Elitnek nevezett csoport maradt versenyben Maxon herceg szerelméért, s a harc ádázabb, mint valaha. Minél közelebb kerül America a koronához, annál jobban meg kell szenvednie azért, hogy végre megtudja, kihez húz valójában a szíve. Minden Maxonnal töltött pillanat olyan, akár egy tündérmese, csupa lélegzetelállító, csillogó romantikus kaland. De ha a palotában meglátja őrt állni első szerelmét, Aspent, újra hatalmába keríti a vágyakozás az élet után, amit még közösen terveztek el. Americának rettentően szüksége lenne egy kis időre. Míg azonban ő a kétféle jövő lehetősége között vergődik, az Elit tagjai pontosan tudják, hogy mit is akarnak – s egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy Americának lehetősége nyílik választani…


Az Igazi
A párválasztó kezdetekor a lányok még harmincöten voltak, de közülük csak egy nyerhet. 

Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön. 
Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért. 
"Egyik kezem Maxonéban pihent, arcomat a mellkasára fektettem. Ő a fejem tetején nyugtatta az állát, így forogtunk az eső zenéjére. 
Abban a pillanatban biztosra vettem, hogy van közös jövőnk. Ha ilyen érzés, amikor együtt vagyunk, akkor valahogy rá fogunk találni az útra, amely visszavezet bennünket egymáshoz."


A következőkben néhány extrával egészíteném ki az összefoglalómat.




Néhány idézet a könyvekből:

Ezen az éjjelen arra készültem, hogy térdre kényszerítsek egy férfit.”

„Törd csak össze a szívemet. Törd össze akár ezerszer is. Úgyis a tiéd, hát azt teszel vele, amit akarsz.”

„ Maxon, a hátadon van néhány olyan heg, ami azért került oda, hogy az enyém sima maradjon, és én minden egyes sebhelyedért csak szeretni tudlak. "

„Néha úgy érzem, mintha mi ketten valami csomó lennénk, ami túlságosan összegubancolódott ahhoz, hogy kioldozzák.”

„America, neked főként szörnyű ötleteid vannak. Csodálatosak a szándékaid, de az ötleteidről inkább ne is beszéljünk.”

„- Hogy érzed magad, kedvesem?
– A „kedvesemért” leginkább orrba vágni szeretnélek.  – De beértem azzal, hogy meztelen hasát böktem meg.”

„Nem azt éreztem, hogy jobbá teszem Maxon életét. Azt éreztem, hogy én vagyok az élete.”

"Hogyan lehetséges, hogy ez az ember, akit a kezdetektől a szöges ellentétemnek hittem, valahogy mindig eltalálja, mivel tehet boldoggá?"
"Mert ott, a kórházi ágyon fekve tapasztaltam először, milyen az, amikor Maxon Schreave miatt törik össze szívem."
"Szeretlek annyira, hogy hagyjalak levegőhöz jutni. Egész múlt éjszaka másra sem vágytam, csak erre: hogy lélegezzél."
"– Miért van az, hogy sosem azokat a kérdéseket teszed fel, amiket szeretnék megválaszolni?"
"– (…) America, én veled mindent akarok. Akarom az ünnepeket és a születésnapokat, a szorgos időszakokat és a lusta hétvégéket. Szeretném mogyoróvajas ujjacskák nyomát látni az íróasztalomon. Kellenek nekem a családi viccek, a viták, minden. Azt akarom, hogy közös életünk legyen." 

                                                                     ˜  ̊  ˜

Nehéz szavakkal leírni, mi is fogott meg igazán a Párválasztóban, de ha azt mondom, hogy minden egyes sorát imádtam, most is szerettem visszakeresni egy-egy részletét és újra elolvasni. Vagy éppen alig pár oldallal a befejezés előtt könnyeimtől alig látva, falni és falni a sorokat, holott már rég benne vagyunk az éjszakában. Vagy ülni ledöbbenten, miután becsuktad a könyvet. S amikor a gondolataid jóval az elolvasás után is vissza-vissza röppennek a könyvhöz. Ez az igazi szerelem!!
Nem vagyok nagy kritikus a könyvek terén, mert szeretem elsősorban elvezni őket. S a könyvek minden ember kezében más és más lénnyé változnak. Hiszen valójában te magad vagy, aki meghatározza a könyvet! Az író elvégzi a feladatát, létrehozza a könyvet, de te elméd teszi bele a pluszt, amely a megszületéséhez kell.
Az újdonság varázsa volt ez a történet, szerettem benne, hogy a hercegnős vonal mellett volt egy komolyabb oldal is. A kasztrendszer kegyetlenségei rávilágítanak arra, hogy a pénz, a kapcsolatok mennyire meghatározói lehetnek az emberi életnek, hogyan alakíthatja ki egy egész nemzedék sorsát egy ősöd helyzete, és döntése.
A karakterek tökéletesen ki vannak találva. Nem lehet nem szeretni őket. Amerika és Maxon karaktere számomra örök.. 
America Singer egy ötös kasztbeli lány, aki akarva és akaratlanul is részesévé válik a Párválasztó eseménynek. Az őszinte, jólelkű lány azonban nem várt nehézségekkel találja magát szembe. Rá kell jönni, ha össze vagy zárva 34 másik lánnyal, akik szintén a herceg kegyeiért küzdenek, akkor nincs kegyelem.  Viszont ez az egyszerűség és nyíltság lesz, amellyel képes elrabolni a herceg, Maxon szívét.
Maxon, hercegként arra kötelezik, hogy válassza ki magának a jövendő királynőt. Maxon gondolkodása nagyban különbözik apjától, emiatt sokszor kerül bajba. Nem akarj az egész Párválasztó eseményt, de kötelessége részt venni rajta. Az első este pedig belebotlik egy vörös hajú lány, aki kiabálva adja tudatára véleményét. Ez a pillanat azonban örökre megragad a hercegben.
A történetet tovább bonyolítja, egy másik szerelmi száll. America első nagy szerelme, ugyanis szintén a palotában tartózkodik. Így nincs könnyű helyzetben, akinek el kell döntenie, melyikük iránti érzései mélyebbek. Aspen vagy Maxon?
Ebben, könyvben minden megvolt, ami nekem számít, humor, igazság, fájdalom, küzdelem, kaland és szerelem. Soha nem tudtam mire számítsak, a romantikus vonal mellett ugyanis lázadókkal, egy zsarnok királlyal és a lányok közötti csatározásokkal is szemezgethetünk.
A történet kötetei jól vannak felépítve. A Párválasztóban az írónő megismertet minket a résztvevőinkkel és akaratlanul is megszeretteti velünk Maxont-t és Americát. A második rész, AZ Elit, már több izgalmat tartogat, America döntésképtelensége is ebben a részben bontakozik ki, emiatt sokan megharagszanak a vörös hajú lányra. A harmadik rész, Az Igazi a nagy döntések könyve. Kit választ America és legfőbbképp Maxon döntése borzolja a kedélyünket. Ki az egyetlen a 35 lányból, aki elnyeri a koronát és vele együtt a herceg szívét.

Szerethető történet, és garantálom, hogy imádni fogod, és ezt követően alig várod a következő, és a következő részeket. Egy örök mese, amit soha nem szeretnél, hogy véget érjen! 

Ti hogy vagytok vele?  Imádtam vagy éppen idegesített Amerika döntésképtelensége? Maxon tényleg a szőke herceg fehér lovon? Mi a kedvenc részed, idézeted? Ilyen befejezésre vártál? Vagy a legfontosabb döntés ASPEN vagy MAXON??





You Might Also Like

2 megjegyzés